la_multi_ani_romania.jpgfii_si_tu_psihoped.jpgpsihoped.jpgROMANIA100.jpgpost_consiliere.jpg3_decembrie_03.jpgcata.jpg2018_admitere_vara_MCA.jpgcnfp.jpg2018_admitere_vara_TLA.jpg

Examenul de Admitere sesiunea septembrie 2018 va avea loc în data de 12 septembrie 2018 ora 10, Clădirea PEDAGOGICA, Str. Sindicatelor nr. 7, etaj 1, sala 13.

 

Informații suplimentare privind examenul de admitere la nivel licență - 12 septembrie 2018 ora 10

Pentru buna desfăşurare a examenului, vă aducem la cunoştinţă câteva reguli generale:

  • candidatii sunt rugati sa fie prezenti cu o ora inainte de inceperea examenului scris;
  • intrarea în sală a candidatilor se face cu începere de la ora 09.30, în ordine alfabetică;
  • la intrarea în sala de examen candidatul va prezenta Cartea de Identitate / Paşaportul pentru identificare și LEGITIMAȚIA primită la înscriere;
  • candidaţii vor avea un instrument de scris cu pastă albastră, apa/suc şi şerveţele;
  • nu este permisă menţinerea deschisă a telefoanelor mobile şi/sau folosirea acestora pe durata de desfăşurare a examenului;
  • durata de desfăşurare a examenului este de 2 ore.

Nota finală de admitere la Specializarea Psihopedagogie Specială este formată din 50% media examenului de Bacalaureat şi 50% nota obţinută la Examenul de Admitere.

Candidaţii vor primi un fragment adaptat din presa scrisă în care este prezentată situaţia unei/unor persoane cu dizabilităţi din România. Fragmentul poate să vizeze unul din următoarele domenii: educaţie, acces la servicii, timp liber, profesionalizare, atitudini şi discriminare.

Pornind de la materialul ce va fi oferit spre analiza va trebui sa elaboraţi un text de tip argumentativ în care să vă exprimaţi şi să vă motivaţi poziţia în minimum 2 pagini şi maximum 4 pagini, luând în considerare urmatoarele criteriile:

  • exprimarea clară a poziţiei;
  • prezentarea în mod  logic a ideilor care susţin poziţia;
  • respectarea structurii unui text de tip argumentativ.

 


 

Informații despre TESTUL SCRIS - Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ

 

 

Condiţii prealabile 

Candidaţii vor primi un fragment adaptat din presa scrisă în care este prezentată situaţia unei/unor persoane cu dizabilităţi din România. Fragmentul poate să vizeze unul din următoarele domenii: educaţie, acces la servicii, timp liber, profesionalizare, atitudini şi discriminare. 

 

Exemplu  

Sarcina: 

Pornind de la situaţia prezentată mai jos, elaboraţi un text de tip argumentativ în care să vă exprimaţi şi să vă motivaţi poziţia în minimum 2 pagini şi maximum 3 pagini, luând în considerare criteriile de mai jos.
  • a) exprimarea clară a poziţiei 
  • b) prezentarea în mod  logic a ideilor care susţin poziţia 
  • c) respectarea structurii unui text de tip argumentativ 
 

Mod de notare:  

1 punct din oficiu 
3 puncte pentru fiecare criteriu 

 

Bibliografie:  

 

Situaţie 

Un absolvent de 23 de ani, care a terminat recent Universitatea şi care a făcut 8 ani de înot a trecut prin următoarea întâmplare.  
 
„Ieri am vrut să merg singur la ştrand şi acolo am întâlnit o domnişoară care tăia bilete. Nu m-a lăsat să intru. A spus că ea nu-şi asumă riscul de a mă lăsa pe mine în bazinul mare. După mai multe discuţii, a decis să mă lase să intru… la bazinul pentru copii. Eu i-am explicat frumos că nu am 9 ani şi că am facut 8 ani de înot, dar ea mi-a spus că nu mă lasă să intru în ştrand. Eu am rugat-o să mă lase să-i demonstrez că ştiu să înot, iar ea mi-a răspuns că nu poate să facă asta”. […] 
 
 „După o discuţie prelungită, mi-a spus în silă, fără nici o intenţie de a se scuza: bun, intri, dar plăteşti. Iar eu am început să mă înroşesc de nervi pentru că ştiu că acolo persoanele cu dizabilităţi au intrarea gratuită, dar nu aceasta era discuţia. Şi mi-a spus să mă duc la un alt ştrand dacă nu-mi convine”. […] 
 
În ziua următoare tânărul a venit însoţit de un prieten, care spune: 
„Bineînţeles, aceeaşi problemă, aceeaşi atitudine.  Nu poate intra la ştrand neînsoţit pentru că este o persoană cu dizabilităţi, deşi le-am precizat că tănărul a făcut înot 8 ani. După multe insistenţe, refuzuri şi discuţii, domnişoara de la intrare ne-a propus fie să merg cu el şi să-mi asum răspunderea pentru el, fie să meargă la bazinul de copii. La insistenţele noastre a apărut o şefă,  care ne-a explicat că legea nu-i permite să lase persoane cu dizabilităţi fără însoţitori înăuntru, dar nu a putut să ne spună care lege spune asta. După ce s-a convins că ne cunoaştem drepturile,  a încercat să ne explice că ea de fapt doar îşi face griji pentru tânăr, nu cumva să păţească ceva deoarece sunt mulţi care sunt necivilizaţi. […] Ulterior cei doi au solicitat o întrevedere cu patronul. Prietenul tânărului spune: „Acesta l-a întrebat pe tânăr dacă ştie să înoate sau nu, apoi la răspunsul său afirmativ l-a lăsat să intre.” […] 
 
 
Text adaptat după:  

Joomla templates by a4joomla
eXTReMe Tracker