Informații despre TESTUL SCRIS - Specializarea PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ


Condiţii prealabile 

Candidaţii vor primi un fragment adaptat din presa scrisă în care este prezentată situaţia unei/unor persoane cu dizabilităţi din România. Fragmentul poate să vizeze unul din următoarele domenii: educaţie, acces la servicii, timp liber, profesionalizare, atitudini şi discriminare. 


Exemplu  

Sarcina: 
Pornind de la situaţia prezentată mai jos, elaboraţi un text de tip argumentativ în care să vă exprimaţi şi să vă motivaţi poziţia în minimum 2 pagini şi maximum 3 pagini, luând în considerare criteriile de mai jos.  
a) exprimarea clară a poziţiei 
b) prezentarea în mod  logic a ideilor care susţin poziţia 
c) respectarea structurii unui text de tip argumentativ 
 
Mod de notare:  
1 punct din oficiu 
3 puncte pentru fiecare criteriu 


Bibliografie:  

Structura unui eseu de tip argumentativ: http://invatamromana.blogspot.ro/2009/11/structura-unui-eseu-de-tipargumentativ.html 

 

Situaţie 

Un absolvent de 23 de ani, care a terminat recent Universitatea şi care a făcut 8 ani de înot a trecut prin următoarea întâmplare.  
 
„Ieri am vrut să merg singur la ştrand şi acolo am întâlnit o domnişoară care tăia bilete. Nu m-a lăsat să intru. A spus că ea nu-şi asumă riscul de a mă lăsa pe mine în bazinul mare. După mai multe discuţii, a decis să mă lase să intru… la bazinul pentru copii. Eu i-am explicat frumos că nu am 9 ani şi că am facut 8 ani de înot, dar ea mi-a spus că nu mă lasă să intru în ştrand. Eu am rugat-o să mă lase să-i demonstrez că ştiu să înot, iar ea mi-a răspuns că nu poate să facă asta”. […] 
 
 „După o discuţie prelungită, mi-a spus în silă, fără nici o intenţie de a se scuza: bun, intri, dar plăteşti. Iar eu am început să mă înroşesc de nervi pentru că ştiu că acolo persoanele cu dizabilităţi au intrarea gratuită, dar nu aceasta era discuţia. Şi mi-a spus să mă duc la un alt ştrand dacă nu-mi convine”. […] 
 
În ziua următoare tânărul a venit însoţit de un prieten, care spune: 
„Bineînţeles, aceeaşi problemă, aceeaşi atitudine.  Nu poate intra la ştrand neînsoţit pentru că este o persoană cu dizabilităţi, deşi le-am precizat că tănărul a făcut înot 8 ani. După multe insistenţe, refuzuri şi discuţii, domnişoara de la intrare ne-a propus fie să merg cu el şi să-mi asum răspunderea pentru el, fie să meargă la bazinul de copii. La insistenţele noastre a apărut o şefă,  care ne-a explicat că legea nu-i permite să lase persoane cu dizabilităţi fără însoţitori înăuntru, dar nu a putut să ne spună care lege spune asta. După ce s-a convins că ne cunoaştem drepturile,  a încercat să ne explice că ea de fapt doar îşi face griji pentru tânăr, nu cumva să păţească ceva deoarece sunt mulţi care sunt necivilizaţi. […] Ulterior cei doi au solicitat o întrevedere cu patronul. Prietenul tânărului spune: „Acesta l-a întrebat pe tânăr dacă ştie să înoate sau nu, apoi la răspunsul său afirmativ l-a lăsat să intre.” […] 
 
Text adaptat după:  Unui tanar cu dizabilitati i s-a interzis accesul intr-un strand din Timisoara din „Timiş online” la 9 august 2012. Accesibil lahttp://www.tion.ro/unui-tanar-cu-dizabilitati-i-s-a-interzis-accesul-intr-un-strand-dintimisoara/1153091 

 
Joomla School Templates by Joomlashack
eXTReMe Tracker