banner Conferinta Nationala Psihopedagogia special intre practica si cercetare. Disfunctii ale limbajului la copii si adulti. Evaluare si interventii

Cluj-Napoca, 20 noiembrie 2010

bulletPrima Pagina

 

Programul conferintei

 

Vineri, 19 noiembrie 2010

  • Workshop-uri:

    • Integrarea copiilor cu tulburari din spectrul autist in invatamantul de masa - orele 10 - 11 - Str. Sindicatelor, nr. 7, et. 1, Sala 13 (Al. Rosca) - Acces liber

      • Lect. univ. dr. Cristina Balas-Baconschi - Catedra de Psihopedagogie Speciala, Universitatea ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca

      • Drd. Anca Costache - Catedra de Psihopedagogie Speciala, Universitatea ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca

    • Grup de lucru in domeniul tulburarilor din spectrul autist - orele 11 - 12.30 / 14 - 16, pauza 13 - 14 - Str. Sindicatelor, nr. 7, et. 1, Sala 13 (Al. Rosca) - Accesul este rezervat pe baza de invitatie directa.

      • Liana Maria Mitran-Dutu - inspector Directia Formare Continua, Ministerul Educatiei si Cercetarii

      • Lect. univ. dr. Roxana Urea - Catedra de Psihopedagogie Speciala, Universitatea Bucuresti

      • Liuba Iacoblev - Presedinte Asociatia „Autism Romania”

      • Andreea Sorescu - Presedinte Asociatia ”Invingem autismul”

    • Grup de lucru in terapia tulburarilor de limbaj - orele 13 -15 - Str. Sindicatelor, nr. 7, et. 1, Sala 12 (N. Margineanu) - Acces liber

      • Conf. univ. dr. Maria Anca - Catedra de Psihopedagogie Speciala, Universitatea ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca

      • Asist. univ. dr. Carolina Hategan - Catedra de Psihopedagogie Speciala, Universitatea ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca

 

linie de despartire

 

 

Sambata, 20 noiembrie 2010

  • Inscrierea participantilor - 9-10, Hol, Etajul 1.

  • Deschiderea conferintei / lucrari in plen - 10-12, Sala 13

    • Prof. univ. dr. Andrei Marga

      • Rector Universitatea "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca

    • Prof. univ. dr. Stefan Szamoskozi

      • Prorector Universitatea "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca

    • Prof. univ. dr. Calin Felezeu

      • Decan Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Prof. univ. dr. Aileen Patterson

      • Secretar General CPLOL - Standing Liaison Committeeof E.U. Speech and LanguageTherapists and Logopedists. Universitatea din Ulster, Irlanda.

    • Prof. univ. dr. Vasile Preda

      • Sef Catedra de Psihopedagogie Speciala, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Conf. univ. dr. Maria Anca

      • Prodecan Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

  • Sectiunea de Postere - 12-13, Hol, Etajul 1.

  • Comunicari pe sectiuni - 13-18

    • Sectiunea 1 - sala 13

      • Interventii educative si tehnici terapeutice utilizate in recuperarea limbajului

    • Sectiunea 2 - sala 5

      • Terapie si recuperare in contextul deficientelor vizuale, multiple si neuro-motorii

    • Sectiunea 3 - sala 9

      • Terapii corectiv-compensatorii implementate in contextul dificultatilor de invatare specifice si non-specifice

    • Sectiunea 4 - sala 10

      • Interventii psihologice si terapie educationala in dezvoltarea tipica si atipica

  • Workshop

    • Dificultati de interpretare in si din limba semnelor. Aplicatii in contexte specifice - orele 15 -17, Str. Sindicatelor, nr. 7, demisol, Sala 28 - Accesul este rezervat.

      • Gelu Bogdan - Fundatia BOGDAN, Cluj-Napoca

 

linie de despartire

 

 

linie de despartire

 

Sectiunea 1 - Sala 13

Interventii educative si tehnici terapeutice utilizate in recuperarea limbajului

Moderatori:
Conf. univ. dr. Maria Anca si Asist. univ. dr. Hategan Carolina
Universitatea ”Babes-Bolyai” Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

  • Conf. Univ. Dr. Maria Anca, Universitatea “Babes-Bolyai”, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

    • Proiect Erasmus Networks, NetQues: Network for Tuning Standards and Quality of Educational programmes for SLT in Europe

  • Asist. Univ. Dr. Hategan Carolina, “Babes-Bolyai”, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

    • Implicatiile implantului cohlear asupra dezvoltarii limbajului verbal ca mediator cognitiv. PNII IDEI

  • Moldovan Gheorge, Profesor-Invatamant Preuniversitar, S.A.M “Gheorghe Atanasiu”, Timisoara

    • Noutati privind inceputurile invatamantului pentru surdomuti din tara noastra

  • Hegyi Maria, Alois Ghergut, Universitatea “Al. I. Cuza”, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Iasi

    • Pattern-uri de compensare a limbajului oral in interactiunea parinte-copil in contextul deficientei auditive

  • Fetea Maria, prof. psihoped., Gradinita Speciala Cluj-Napoca

    • Logoprofilaxia tulburarilor de limbaj

  • Coca Mihaela, prof. psihoped., Liceul pentru Deficienti de Auz, Cluj-Napoca

    • Avantaje si limite ale utilizarii bateriei EARS la prescolarii cu I.C (implant cohlear) si la cei cu proteze digitale

  • Chira Dorina, Boca Alina, prof. psihoped., Liceul pentru Deficienti de Auz, Cluj-Napoca

    • Particularitati ale perceptiei vorbirii la copiii cu implant cohlear

  • Martian Oana Octavia, prof. psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, nr.2., Sibiu

    • Rolul familiei in educatia scolara a copiilor deficienti de auz

  • Butta Mirela, logoped, Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Cluj-Napoca

    • Specificul terapiei de limbaj si comunicare la copiii cu sindrom Down

  • Mihaela Moldovan, Luminita Marginean, prof. psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Targu Mures

    • Balbaiala-terapia logopedica si psihoterapie

  • Pop Ileana, prof. psihoped, Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Nr.1, Targu-Mures

    • Rolul discriminarii auditive in perceperea fonemelor

  • Boian Laura, prof. educator, Scoala Speciala Dej

    • Metoda globala- eficienta in invatarea scris-cititului la elevii cu deficiente auditive

  • Chende Iulia, prof. ciclu primar, Liceul Teoretic “Eugen Pora”, Cluj-Napoca

    • Disfunctii ale limbajului la ciclul primar

  • Pauleti Carmen, masterand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Psihopedagogie Speciala

    • Investigarea componentei morfo-sintactice a limbajului prin intermediul unui instrument adaptat

  • Szirmai Melinda, masterand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Psihopedagogie Speciala

    • Aspecte ale calitatii vietii la persoanele cu afazie in urma accidentelor vasculare cerebrale

  • Cuc Claudia, Asist. Univ, Facultatea de Psihologie si Stinte ale Educatiei, Cluj Napoca

    • Dezvoltarea abilitatilor de comunicare la scolarul mic

  • Lacramioara Prihoi

    • Valente psihopedagogice ale jocurilor marca FURNISSA in terapia limbajului

 

linie de despartire

 

Sectiunea 2 - Sala 5

Terapie si recuperare in contextul deficientelor vizuale, multiple si neuro-motorii

Moderatori:
Lect. univ. dr. Hathazi Andrea si Drd. Candea Adriana
Universitatea ”Babes-Bolyai”, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

  • Hathazi Andrea, Lector. Dr., Psihopedagogie, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Cluj-Napoca

    • Utilizarea metodei Milieu in dezvoltarea comunicarii la copiii cu deficiente multiple

  • Fajtedic Andrea, Msc, Asistant, Zagreb University

    • Pre-reading of visual-impaired children-visual and tactile experience

  • Tufar Ioana, Asist. Univ. Drd., Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca

    • Strategii de utilizare a limbajului gestual adaptat tactil in cazul copiilor cu deficiente senzoriale multiple/surdocecitate

  • Candea Adriana, doctorand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Impactul leziunilor craniene traumatice si varsta la care survin acestea in recuperarea abilitatilor intelectuale la copii

  • Schuster Andrea, doctorand, D.G.A.S.P.C., Sibiu

    • Aplicatii ale terapiei ocupationale la copiii cu paralizie cerebrala-studiu de caz

  • Buda Adriana Claudia, doctorand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Invatarea scrierii la copiii cu deficiente neuro-psiho-motorii

  • Bartha Daniela, prof. limba franceza/engleza, Liceul pentru deficienti de vedere, Cluj-Napoca

    • Tulburarile de citire si scriere la copiii nevazatori

  • Cimpean Ioan Marin, prof. educator, Liceul pentru deficienti de vedere, Cluj-Napoca

    • Determinari calitative ale modalitatilor de lectura in deficienta de vedere severa

  • Savin Georgiana, masterand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Particularitati ale activitatilor art-terapeutice in cazul adolescentilor cu deficienta vizuala

 

linie de despartire

 

Sectiunea 3 - Sala 9

Terapii corectiv-compensatorii implementate in contextul dificultatilor de invatare specifice si non-specifice

Moderatori:
Lect. univ. dr. Roman Ioana, USAMV, Cluj-Napoca si Prof. logoped Raduly Eva, Cluj-Napoca

  • Raduly Eva, prof. logoped., Cluj-Napoca

    • Identificarea si sprijinirea studentilor dislexici: Proiectul European Tempus ISHEDS

  • Roman Ioana, Lector. Univ. Dr., USAMV, Cluj-Napoca, DPPD

    • Implicarea studentului in activitatea de predare si evaluare

  • Mogonea Florentin Remus, Mogonea Florentina Lector. Univ. Dr., DPPD, Craiova

    • Aspectul motivational al studiului/ invatarii in cazul copiilor cu dificultati de invatare

  • Grec Claudia-Doina, prof.psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, nr.1 , Targu-Mures

    • Dificultati de invatare la elevii cu ADHD

  • Talas Anca Dorina, doctorand, Cluj-Napoca

    • Dezvoltarea deprinderilor de comunicare scrisa la elevii cu dificultati de invatare

  • Maier Anca, doctorand, Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Programe educationale pentru elevii cu dificultati de invatare

  • Surdu-Maria Cristina, doctorand, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

    • Strategii de stimulare cognitiva utilizate in programele de ameliorare a dificultatilor de invatare a matematicii

  • Bocsa Eva, Lector. Univ. Dr., Universitatea din Petrosani

    • Caracteristici ale adaptarii scolare a copilului cu intelect de limita

  • Fotinica Glica, prof.itinerant, Scoala Speciala 6 Sf. Nicolae, Bucuresti

    • Cand arta ma invata limba romana

  • Coftas-Danea Livia, prof.logoped, C.L.I.C.N. “Liviu Rebreanu”, Bistrita

    • Profilaxia tulburarilor dislexo-disgrafice prin jocuri si exercitii

  • Ilisiu Simona, prof. itinerant, Centrul pentru Educatie Incluziva, Cluj-Napoca

    • Stimularea comunicarii la elevii cu dificultati de invatare

  • Atanasoaei Raluca, prof. educator, Centrul pentru Educatie Inclusiva, Cluj-Napoca

    • Utilizarea strategiilor de invatare modale pentru imbunatatirea lecturii la elevii cu dificultati de citire

  • Conf. Univ. Dr. Anca Maria, Asist. Univ. Dr. Hategan Carolina, Prof. logoped Raduly Eva, Drd. Torok Melinda, Drd. Demeter Karmen

    • Identificarea si sprijinirea studentilor dislexici: Proiectul European Tempus ISHEDS. Studiu pilot

 

 

linie de despartire

 

Sectiunea 4 - Sala 10

Interventii psihologice si terapie educationala in dezvoltarea tipica si atipica

Moderatori: Lect. univ. dr. Gabriela Ciot, Universitatea Tehnica, Cluj-Napoca si Lect. univ. dr. Adrian Rosan, Universitatea ”Babes-Bolyai”, Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

  • Ciot Gabriela, Lector. Univ. Dr., Universitatea Tehnica, Cluj-Napoca, DPPD

    • Elemente interculturale in imaginile mintale media ale persoanelor cu dizabilitati

  • Rosan Adrian, Lector. Univ. Dr., Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Cluj-Napoca

    • Date preliminare privind validarea bateriei de screening a trasaturilor CU (callous unemotional)

  • Preda Rodica, prof. psihoped., Gradinita Speciala Cluj-Napoca-

    • Relatia dintre imaginile mintale si limbajul prescolarilor in intelegerea succesiunii logice a evenimentelor

  • Vatca Rodica, prof. psihoped., Gradinita Speciala Cluj-Napoca-

    • Tehnica origami in contextul interventiei terapeutice

  • Urea Roxana, Lect. Univ. Dr., Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Catedra de Psihopedagogie Speciala

    • Aspecte ale comunicarii sociale la puberii cu deficienta mintala

  • Avrigean Daniela-Luminita, doctorand, Universitatea Bucuresti-

    • Efectele consumului serviciilor de Internet asupra procesului de comunicare in grupul de adolescenti

  • Bologa Lia, Asist.Univ.Dr., Universitatea “Lucian Blaga”, Sibiu

    • Cyerbullying-ul in scoala. Strategii pentru cresterea sigurantei elevilor

  • Popa Casian, Lector Drd., Universitatea Babes Bolyai, Cluj-Napoca, Catedra de Didactica Disciplinelor Socio-Umane

    • Paradigma, stereotipie si asumarea stramosilor in context institutional

  • Costea-Barlutiu Carmen, Psihoter. Dr.

    • Aspecte ale evaluarii nivelului de dezvoltare a limbajului si comunicarii in copilaria timpurie

  • Kiss Cristina-Ramona, prof. psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Nr.1, Oradea

    • Ecolalia- forma de comunicare a copiilor cu autism

  • Murvai Cristina, prof. psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Nr.1, Targu Mures

    • Interventii psihopedagogice pentru modificarea atitudinilor sociale si comportamentului de etichetare in Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva

  • Dragota Raluca, prof. educator, Scoala Speciala Transilvania, com. Baciu, Cluj-Napoca

    • Reintegrarea sociala a persoanelor care au fost private de libertate- mit sau realitate?

  • Paglesan Ana Maria, Sinpetrean Paula, prof. psihoped., Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, Cluj-Napoca

    • Efectele art-terapiei asupra copiilor cu tulburari de comportament

  • Cociu Aniela, prof.psihoped., Liceul pentru Deficienti de Auz

    • Consilierea vocationala a adolescentilor cu deficienta de auz

  • Sever Muresan, Psiholog Drd., Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Cluj-Napoca

    • Tulburari de limbaj la pacientul schizofren

  • Anca-Maria Costache, Drd. Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Cluj-Napoca

    • Integrarea copiilor cu autism in invatamantul de masa: studiu de caz

bulletCalendarul conferintei
bulletFormularul de inscriere
bulletSectiuni
bulletSectiune postere
bulletConditii de tehnoredactare
bulletProgramul conferintei
bulletGalerie foto
bulletINFO Cluj-Napoca

 

 

Universitatea "Babes-Bolyai"

sigla Universitatii Babes-Bolyai

 

Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei

sigla facultatii de psihologie si stiinte ale educatiei

 

Catedra de Psihologie Aplicata

 

Catedra de Psihopedagogie Speciala

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Simb@d 2010

Eveniment sustinut de: 

 
suport educativ oferit de/material educativ oferit de/jucarii educative SC TrioTech SRL SC Valter Serv SRL kreativity