>>> Programul conferintei
Descarca programul in format pdf
Descarca programul in format txt
9.00 - 10.00 - inregistrarea participantilor, Cladirea PEDAGOGICA, Str. Sindicatelor, nr. 7, et. 1
10.00 - 10.40 - Deschiderea conferintei - Sala Al. Rosca, et. 1
- Prof. univ. dr. Andrei MARGA, Rectorul Universitatii "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca
- Prof. univ. dr. Calin FELEZEU, Decanul Facultatii de Psihologie si Stiinte ale Educatiei
- Prof. univ. dr. Vasile PREDA, seful Catedrei de Psihopedagogie Speciala
- Radu Sergiu RUBA, Presedintele Asociatiei Nevazatorilor din Romania
10.40 - 11.00 - Pauza
11.00 - 12.00 - Lucrari in plen - Sala Al. Rosca, et. 1
- Radu Sergiu RUBA, Asociatia Nevazatorilor din Romania: Louis Braille - codificarea si decodificarea lumii
- Prof. univ. dr. Vasile PREDA - Universitatea "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca: Plasticitatea cerebrala in tratarea informatiilor tactile in lectura Braille
- Dr. Ing. Paul FOGARASSY-NESZLY, BAUM Engineering si Dr. Ec. Costin PRIBEANU, ICI : Noutati in domeniul tehnologiilor asistive pentru deficientii de vedere
- Mircea BUCUR, Fundatia "Cartea Calatoare": Biblioteca pentru toti - Carti DAISY pentru persoane cu deficiente de vedere si de citire
12.00 - 12.15 - Pauza
12.15 - 13.45 - Lucrari pe sectiuni
- Sectiunea de Comunicari I - Universul sistemului Braille, Sala Al. Rosca, et. 1 - Moderatori: Anca ROZOREA, Andrea HATHAZI, Mihaela MOLDOVAN
- Sectiunea de Comunicari II - Dinamica Educatiei Speciale, Sala 9, et. 1 - Moderatori: Maria Anca, Rodica POPESCU, Carolina HATEGAN
13.45 - 14.00 - Pauza
14.00 - 15.30 - Lucrari pe sectiuni
- Sectiunea de Comunicari I - Universul sistemului Braille, Sala Al. Rosca, et. 1 - Moderatori: Anca ROZOREA, Andrea HATHAZI, Mihaela MOLDOVAN
- Sectiunea de Comunicari II - Dinamica Educatiei Speciale, Sala 9, et. 1 - Moderatori: Maria Anca, Rodica POPESCU, Carolina HATEGAN
15.30 - 17.00 inchiderea conferintei
SECTIUNEA DE COMUNICARI - I -
UNIVERSUL SISTEMULUI BRAILLE
Moderatori: Anca ROZOREA, Andrea HATHAZI, Mihaela MOLDOVAN
- Marin EANA, Adriana LECA, Laura URSU - Institutiile de invatamant special pentru deficienti de vedere - centre de resurse
- Cornelia CODREANU - Parteneriat si munca in echipa in educarea elevilor cu deficiente vizuale
- Silviu VANDA - Educatia si insertia socio-profesionala a nevazatorilor din Romania
- Anca ROZOREA - invatarea scris-cititului Braille - ca modalitate specifica de comunicare pentru nevazatori
- Claudia Veronica MARINACHE - Valentele formative ale indrumatoarelor pre-Braille
- Claudia Vasilica BORCA - Relevanta programului de imbogatire instrumentala pentru nevazatori
- Aurelia BANDILA, George GOJGAR - Accesibilitatea si utilitatea site-ului web "proinclusiv". Propuneri pentru politici de implementare a tehnologiilor inclusive
- Loredana Mirela DICSI - De la "placuta si punctator", la display-urile Braille electronice
- Marian PADURE, Florentin RADULESCU - Studiu comparativ al sintezelor vocale pentru limba romana
- Iulian PAH - Aportul noilor tehnologii ale informatiei si comunicatiei (TIC) la integrarea scolara si sociala a persoanelor cu dizabilitati
- Ioan Marin CIMPEAN - Tehnologii utilizate in producerea materialelor Braille
- Daniela Cristina IACOB - Dezvoltarea simtului tactil si a limbajului corpului la copiii nevazatori
- Mihaela GORCEA - Accesul persoanelor cu deficiente de vedere la opera de arta
- Ioana ANTONIU - De la imaginea vizuala la imaginea tactila
- Cristina BALAS-BACONSCHI - Substituirea senzoriala si accesul la artele plastice a persoanelor cu deficiente de vedere
- Adriana LECA, Laura URSU, Marin EANA - Rolul softurilor educationale ITOOLS in activitatea instructiv-educativa cu elevii deficienti de vedere
- Radu PREDA - Perceperea climatului scolar si epuizarea profesionala la cadrele didactice
- Lajos KATONA - Dispozitiv de desen pentru constructii geometrice in relief
- Florin GEORGESCU, Ioan CEZAR - Dimensiunea compensativ-recuperatorie a explorarii perceptive in formarea de abilitati intelectuale la deficientul de vedere
- Mihaela Adriana MOLDOVAN - Interventia timpurie la un copil cu surdocecitate. Studiu de caz.
- Ioana FARCAS - Sisteme specifice de comunicare in cazul persoanelor cu surdocecitate dobandita
- Andrea HATHAZI - Dezvoltarea competentelor profesorilor care lucreaza cu copii cu deficiente vizuale multiple
- Raluca Mihaela ANGHEL - Visele si implicatiile lor la persoanale cu dizabilitati vizuale
- Oana PREDA - Stimularea atentiei si imaginatiei prin educatie cognitiva si ludoterapie
- Ana-Maria Irina DRAGAN - Terapia ocupationala la persoanele cu dizabilitati
- Liliana BIRLE - Educatia rational-emotiva si comportamentala la copiii cu deficiente de vedere. Studiu de caz
- Elena Madalina CIUICA - Aspecte privind imaginea de sine la deficientii vizuali
SECTIUNEA DE COMUNICARI - II -
DINAMICA EDUCATIEI SPECIALE
Moderatori: Maria ANCA, Rodica POPESCU, Carolina HATEGAN
- Maria ANCA - Monitorizarea achizitiilor audio-verbale la copiii cu implant cohlear
- Carolina HATEGAN - Repere psihopedagogice ale terapiei auditiv-verbale in conditiile implantarii cohleare
- Anamaria BOLOGA, Cornelia POSA - Protezarea deficienților de auz cu I.C.- Studii de caz
- Rodica POPESCU, Carmen STEFANESCU - Evaluarea capacitatii de intelegere a limbajului verbal de catre copiii implantati, prin "Proba de intelegere verbala"
- Simona RAU, Teodora NEAGU - Importanta antrenamentului auditiv la copiii cu deficienta de auz
- Ana Adriana CONEA, Teodora NEAGU, Eugenia VASILCA - Rolul proiectelor educative in dezvoltarea relatiilor interpersonale
- Maria IVANESCU, Samica BOGHIU - Stimularea dezvoltarii senzoriale a prescolarilor prin activitatile desfasurate in natura
- Ioana-Letitia SERBAN - Introducerea textului literar la elevii deficienti de auz de varsta scolara mica
- Lucia RAIA - Modalitati specifice alternative de citire utilizate de copiii cu deficienta de auz
- Maria Mioara SALLOUM - Pro sau contra integrare ?!?
- Doru Vlad POPOVICI, Monica DORU - Aspecte ale integrarii sociale prin programe educative personalizate la scolarii cu deficienta mintala
- Rodica PREDA - Implicatii ale utilizarii desenului ca mijloc de evaluare, interventie educativa si de terapie la copii cu dizabilitatii cognitive
- Rodica VATCA - Interventii si instrumente ludografice de evaluare a motricitatii fine la copilul cu dizabilitati
- Carmen BODEA - Modele actuale in abordarea dificultatilor specifice de invatare la matematica
- Maria Cristina SURDU - Program instructiv-educativ de corectare a discalculiei operationale
- Valeria COSTRUT - Disgrafia de evolutie
- Adriana CANDEA - Evaluarea cunostintelor sintactice la adolescentii cu traumatisme cerebrale: efectele memoriei asupra testului ce verifica performanta
- Florentin Remus MOGONEA, Florentina MOGONEA - Caracteristici ale metacognitiei copiilor cu dificultati de invatare
- Florentina MOGONEA, Florentin Remus MOGONEA - Rolul imaginii de sine in asigurarea succesului elevilor cu dificultati de invatare
- Raluca DRAGOTA - Hidroterapia prin metoda Halliwick
- Adrian ROSAN - Program de dezvoltare a comportamentului responsabil
- Alexandra Ioana BOLBOACA - Modalitati de preventie si diminuare ale comportamentului agresiv al elevilor adolescenti in contextul deviantei scolare
- Razvan MOLAN, Claudia POP, Corina SILVESEAN - Rolul familiei in dezvoltarea stimei de sine in cazul copiilor cu CES
- Cristina Florina POP, Adina Maria POP - Rolul familiei in educatia persoanelor cu dizabilitati
- Anca MAIER (MOGA) - Parteneriatul profesor de sprijin - profesorul de la clasa
- Nicoleta Elisabeta Elena STANCIU - Integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa
- Laura-Elena RUNCEANU - Strategii europene in sprijinul includerii socio-profesionale a persoanelor cu dizabilitati
- Corina Elena BOZBICI - impreuna cu parintii, pentru copiii nostri
- Mihaela Luminita IORDACHE - Creativitatea - proces complex al personalitatii