fii_si_tu_psihoped.jpgpost_consiliere.jpgcustom_pps.jpg2017_conferinta_TSI_banner.jpgcata.jpgpsihoped.jpgcnfp.jpg

Programarea examenelor ID - semestrul 2

Calendarul Sesiunii de Examene MAI-IUNIE 2017 Specializarea Psihopedagogie Specială Învăţământ la Distanţă poate fi consultat aici.


 

 

 

 

ANUNȚ - MCA 1

Cursul ” Intervenţii psihopedagogice în sindromul Down” cu Conf. Univ. dr. Andrea Hathazi este programat pentru data de 5 mai 2017, între orele 15 - 19, în sala 30 demisol.


 

 

 

ANUNȚ - TLA 2

Întâlnirile pentru discplina ”Coaching-ul abilităţilor de comunicare”, programate pentru zilele de 28 și 29 aprilie 2017, sunt reprogramate pentru zilele de 14 mai (9-18, sala 13) și 21 mai (9-14, sala 5), în acelaș interval orar.


 

 

 

ANUNȚ - MCA 2

Întâlnirea din data de 1 Aprilie 2017, pentru disciplina "Stagiu practic în consiliere și asistență psihopedagogică" cu Lect. Univ. Dr. Carmen Costea-Bărluțiu se va desfășura în intervalul 15-19!

 

 

 

 

ANUNȚ - MCA 2 și TLA 2

Întâlnirea programată pentru data de 24 martie 2017 la disciplina ”Proiecte de cercetare - acţiune şi studii de caz” este reprogramată la o dată ce va fi anunțată în timp util pe site-ul Departamentului.


 

 

 

ANUNȚ - MCA 1

Întâlnirea programată pentru data de 24 martie 2017 la disciplina ”Intervenţii psihopedagogice în sindromul Down” este reprogramată la o dată ce va fi anunțată în timp util pe site-ul Departamentului.


 

 

 

ANUNȚ - MCA 1 și TLA 2

Disciplina Educație si reabilitare psihomotorie (MCA 1)/Reabilitare psihomotorie în terapia limbajului (TLA 2) - Lect. univ. dr. Carmen DAVID, programat pentru data de 18 martie, este reprogramat pentru data de 17 martie de la ora 16, in sala 13.


 

 

 

 

ANUNȚ - TLA 2

Disciplina Tehnici de comunicare la copiii cu dizabilități multiple (Conf.univ.dr. Andrea Hathazi) din data de 17 martie, sala 13, este reprogramat pentru data de 18 martie de la ora 9, in sala 13.


 

 

 

 

ANUNȚ - MCA 1

În data de 18 martie de la ora 9, în sala 30 (demisol) se va ține cursul de Sisteme de identificare și suport a copiilor capabili de performanțe înalte (Dr. Ileana Fritea).


 

 

 

 

ANUNȚ TLA anul 1 - modificare orar

Cursul de Terapia tulburărilor de voce şi vorbire (opțional), cu Conf. univ. dr. C. Bodea-Hațegan, programat pentru data de 24 martie este reprogramat pentru data de 17 martie, de la ora 16-20, in sala 5.


 

 

 

 

Calendarul Activităților Asistate Învățământ la Distanță

Activitățile Asistate pentru studenții de la Specializarea Psihopedagogie Specială Învățământ la Distanță se vor desfășura în zilele de 10-11 martie 2017 și 5-6 mai 2017, conform calendarului (Actualizat in 2 mai 2017).

Urmăriți constant anunțurile postate pe site-ul Departamentului și pe facebook pentru a fi la curent cu eventualele modificări care pot să apară la orar.


 

 

 

 

ORAR Nivel MASTERAT - MCA și TLA - semestrul 2

Calendarul activităților la Masteratele Departamentului de Psihopedagogie Specială aferent semestrului II al Anului Universitar 2016/2017:

  • Masteratul de Management, consiliere și asistență psihopedagogică în instituțiile incluzive - Anul 1 (14.03.2017) / Anul 2
  • Masteratul de Terapia limbajului și audiologie educațională - Anul 1 (07.03.2017) / Anul 2 (14.03.2017)

 Urmăriți anunțurile postate pe site-ul Departamentului dar și pe pagina noastră de facebook pentru a fi la curent cu eventualele modificări care pot surveni la orar.


 

 

 

ORAR Psihopedagogie Specială Nivel licență ZI - semestrul 2

Orarul Specializării Psihopedagogie Specială nivel licență ZI, valabil pentru semestrul II al anului universitar 2015-2016.

Anul 1     /     Anul 2     /      Anul 3

Urmăriți anunțurile postate pe site-ul Departamentului dar și pe pagina noastră de facebook pentru a fi la curent cu eventualele modificări care pot surveni la orar.


 

 

 

 

Calendar - Curs postuniversitar Intervenţii psihopedagogice pentru copiii cu dizabilităţi şi familiile acestora

PROGRAM
VINERI  20.01.2017
 
16 - 18
Programe de intervenție în ADHD
Conf.univ.dr. Adrian Roşan
18 - 20
Programe de intervenție în ADHD/ Evaluarea psihopedagogică a copiilor cu dizabilități
Conf.univ.dr. Adrian Roşan
 
SÂMBĂTĂ 21.01.2017
 
9 - 11
Abordări  moderne în terapia  tulburărilor de limbaj oral și scris
Conf.univ.dr. Carolina Bodea Haţegan
11-13
Abordări  moderne în terapia tulburărilor de limbaj oral și scris/ Evaluarea psihopedagogică a copiilor cu dizabilități
Conf.univ.dr. Carolina Bodea Haţegan
13 - 14
Pauza de masă
 
14 - 16
Demersuri psihopedagogice integrate în tulburările din spectrul autist
Lector univ.dr. Cristina Bălaş-Baconschi
16- 18
Demersuri psihopedagogice integrate în tulburările din spectrul autist/ Evaluarea psihopedagogică a copiilor cu dizabilități
Lector univ.dr. Cristina Bălaş-Baconschi
 
DUMINICĂ 22.01.2017
9-11
Elemente de consiliere a familiilor copiilor cu dizabilități
Lector univ.dr. Carmen Costea Bărluţiu
11-13
Elemente de consiliere a familiilor copiilor cu dizabilități/ Evaluarea psihopedagogică a copiilor cu dizabilități
Lector univ.dr. Carmen Costea Bărluţiu
13-14
Pauza de masă
 
14-16
Intervenții psihopedagogice și educaționale în sindromul Down
Conf. univ.dr. Andrea Hathazi
16-18
Intervenții psihopedagogice și educaționale în sindromul Down / Evaluarea psihopedagogică a copiilor cu dizabilități
Conf. univ.dr. Andrea Hathazi

 


 

 

 

 

 

Programarea examenelor Sesiunea Ianuarie-Februarie 2017 - Forma de Învățământ ID

Anul 1

  • 28 ianuarie - Introducere în psihologia dezvoltării - sala 13 – ora 10
  • 29 ianuarie - Psihologia educației (P.E) - sala 13 – ora 10
  • 4 februarie - Psihologie generală și a personalității - sala 5 – ora 10
  • 4 februarie - Fundamentele psihopedagogiei speciale – sala 13 – ora 12
  • 10 februarie - Introducere în Psihiatrie – Clinică – ora 17
  • 11 februarie - Elemente de anatomie, fiziologie și genetică - sala 13 – ora 12
  • 11 februarie - Limba engleză - sala 13 – ora 14
  • 11 februarie - Limba franceză - sala 5 – ora 14

 

 

Anul 2

  • 28 ianuarie - Metodologia cercetării psihopedagogice - sala 13 – ora 12
  • 29 ianuarie - Teoria și metodologia instruirii. Teoria și metodologia evaluării - sala 13 – ora 12
  • 4 februarie - Introducere în logopedie - sala 13 – ora 10
  • 11 februarie - Psihopedagogia deficienților de intelect - sala 13 – ora 10
  • 11 februarie - Practică de specialitate - sala 28 – ora 12

 

 

Anul 3

  • 28 ianuarie - Tehnici speciale de terapia limbajului - sala 5 – ora 10
  • 29 ianuarie - Didactica psihopedagogiei speciale - sala 5 – ora 10
  • 4 februarie - Educarea persoanelor cu dizabilități multiple - sala 13 – ora 12
  • 5 februarie - Metode și tehnici de recuperare a copiilor cu dizabilități cognitive - sala 13 – ora 10
  • 5 februarie - Psihologia clinică a persoanelor cu dizabilități (opțional) - sala 13 – ora 12
  • 11 februarie - Instruire asistată de calculator - sala 5 – ora 10
  • 11 februarie - Practică pedagogică în învățământul preuniversitar obligatoriu(I) - sala 28 – ora 11
  • 12 februarie - Sisteme de comunicare alternative și augmentative (opțional) - sala 13 – ora 10
  • 12 februarie - Limbajul Gestual (facultativ) - sala 13 – ora 12

 

 

Deschiderea Activităților cursului CNFP

DESCHIDEREA  ACTIVITĂŢILOR CURSULUI  
“DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI INCLUZIVE/SPECIALE “(Program de formare continuă certificat CNFP)

Activităţile didactice din cadrul cursului  “DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI INCLUZIVE/SPECIALE” se vor desfăşura astfel:

  • Vineri 25 noiembrie 2016  (orele 16-20), Str.Sindicatelor nr.7, parter
  • Sâmbătă  26 noiembrie 2016 (orele 9-13 si 14-18), Str.Sindicatelor nr.7, parter

Calendarul pentru următoarele întâlniri va fi transmis vineri 25 noiembrie 2016 la curs.


 

 

 

Deschiderea Activităților cursului postuniversitar de formare şi dezvoltare profesională continuă

DESCHIDEREA  ACTIVITĂŢILOR CURSULUI “Intervenţii psihopedagogice pentru copiii cu dizabilităţi şi familiile acestora” - Curs postuniversitar de formare şi dezvoltare profesională continuă


Activităţile didactice din cadrul cursului  “Intervenţii psihopedagogice pentru copiii cu dizabilităţi şi familiile acestora” se vor desfăşura conform următorului calendar:

  • 20 ianuarie 2017, orele 16-20, sala Al.Roşca,et.I
  • 21 ianuarie 2017, orele 9-18, sala Al.Roşca, et.I
  • 22 ianuarie 2017, orele 9-18, sala Al.Roşca, et.I

 

 

 

PORTAL ID și suporturi de curs

Astăzi au fost activate conturile pentru PORTAL-ul ID și suporturile de curs aferente fiecărui an de studiu.

Pentru orice problemă de acces, vă rugăm să ne contactați.


 

 

 

 

Inscrieri curs CNFP - "Dezvoltare profesională în domeniul educației incluzive/speciale"

Înscrierile pentru programul de “Dezvoltare profesională în domeniul educaţiei incluzive/speciale (Program de formare continuă certificat CNFP) au loc în perioada 23 - 29 noiembrie 2016, 5 - 20 decembrie 2016, 9 - 30 ianuarie 2017, fără sâmbătă și duminică, în programul de lucru (luni - vineri, intre orele 9-12). Perioada de înscrieri a fost prelungită până în data de 24 februarie 2017!

Persoană de contact: Secretar șef Mirela Moteoc, 0264.590559


 

 

 

Punctul de vedere al Departamentului de Psihopedagogie Specială - Către Colegiul Psihologilor din România

Punctul de vedere al Departamentului de Psihopedagogie Specială

Către,
Colegiul Psihologilor din România

În atenţia
Domnului Preşedinte al Colegiului Psihologilor din România Prof. univ. dr. Mihai Aniţei

Departamentul de Psihopedagogie specială, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea Babeş-Bolyai îşi exprimă dezacordul, se opune propunerii cu privire la standardul ocupaţional înaintat spre aprobare Colegiului Psihologilor din România de către Asociaţia Logopezilor din România (ALR) şi susţine formarea unei comisii de experţi constituită din specialişti în domeniul terapiei tulburărilor de limbaj şi comunicare, cadre didactice universitare cu expertiză în domeniu care să realizeze acest standard. Argumentele care stau la baza acestei poziţii sunt:
  • - formarea competenţelor în domeniul terapiei tulburărilor de limbaj şi comunicare este necesar să se realizeze prin urmarea curriculumului următoarele discipline:
    • - Psihologia dezvoltării în contextul dizabilităţii,
    • - Psihodiagnostic pentru persoanele cu dizabilităţi,
    • - Metode şi tehnici de evaluare a copiilor cu CES,
    • - Introducere în logopedie,
    • - Tehnici speciale de terapia limbajului,
    • - Sisteme de comunicare alternative şi augmentative.
 
În completarea competenţelor specialistului în terapia limbajului, care îşi desfăşoară activitatea cu copii cu dizabilităţi auditive şi/sau dizabilităţi senzoriale multiple, este necesar ca următoarele discipline să fie parcurse:
  • - Psihopedagogia deficienţilor de auz,
  • - Metode şi tehnici de recuperare a deficienţilor de auz,
  • - Educarea persoanelor cu dizabilităţi multiple.
 
În vederea ieşirii de sub supervizare a specialistului în terapia limbajului (psiholog în domeniul psihopedagogiei speciale) absolvenţii trebuie să fi parcurs:
  • - două cursuri de specialitate nivel licenţă (ex. Introducere în logopedie, Terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare, Tehnici speciale de terapia limbajului),
  • - cinci cursuri de specialitate nivel masterat (ex. Terapia tulburărilor articulatorii şi fonologice, Terapia tulburărilor de voce şi vorbire, Tulburări de limbaj în psihopatologie, Terapia tulburărilor de limbaj cu substrat neurologic, Terapia tulburărilor de deglutiţie).
 
Argumentul adus de ALR privind deficitele în formarea specialiştilor la nivel universitar este nefondat, având în vedere disciplinele menţionate mai sus, care se găsesc în planurile de învăţământ de la specializarea nivel licenţă Psihopedagogie specială şi masteratul de Terapia limbajului şi audiologie educaţională, precum şi stagiile de practică nivel licenţă (Anul I 3 ore/săptămână, anul II-4 ore /săptămână, Anul III-4 ore /săptămână), iar la nivel de masterat (1 stagiu de practică în logopedie şi 1 stagiu practic în audiologie educaţională, fiecare cu câte 2 ore săptămânal).
 
Standardul ocupaţional este necesar să fie operaţionalizat în mod ştiinţific din profilul ocupaţional care este rezultatul unor studii sistematice ale competenţelor profesionale specifice terapiei limbajului şi cerinţelor pieţii, deoarece orice angajator îşi doreşte angajarea în baza unor competenţe reale, nu în baza unor cursuri de formare continuă şi dezvoltare profesională, de multe ori cu nivele discutabile la nivelul cunoştinţelor teoretice şi a intervenţiilor specifice (conţinut şi durată) care, implicit, pun în pericol profesia de specialist în terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare, iar pe termen lung apare pericolul deprofesionalizării.
 
Departamentul de Psihopedagogie specială aderă la poziţia CPLOL (Comité Permanent de Liaison des Orthophonistes-Logopèdes de l’UEStanding Liaison Committee of E.U. Speech and Language Therapists and Logopedists, www.cplol.eu) privind profilul ocupaţional (vezi standardul ocupaţional şi competenţele cheie ale specialistului în terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare traduse în limba română) rezultate în urma derulării proiectului european Netques privind standardul ocupaţional comun pentru 23 de limbi din UE şi limba turcă şi chineză (www.netques.eu).
 
Departamentul de Psihopedagogie specială îşi exprimă disponibilitatea şi interesul de a contribui cu expertiza şi specialiştii consacraţi la nivel naţional şi internaţional în realizarea unui standard ocupaţional pentru specialiştii în terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare.
 
Decan,
Prof. univ. dr. Călin Felezeu
 
Director departament,
Conf. univ. dr Adrian Roșan
adrian.rosan [at] ubbcluj.ro

 

 

 

Suport pentru studenţii dislexici din Balcani

Proiectul iSheds oferă resurse şi suport pentru studenţii dislexici din Europa Centrală şi regiunea Balcanilor.

Prin acest proiect s-au dezvoltat resurse pentru a facilita studenţilor posibilitatea atingerii potenţialului lor maxim, în decursul studiilor pe care le urmează. De asemenea, studenţii vor beneficia de informare, precum şi de resurse utile.

Aceste resurse pot fi găsite folosind link-urile din stânga, ele incluzând (unele resurse sunt în curs de dezvoltare):

- instrumente de auto-evaluare pentru studenţii dislexici;
- e-learning (posibilităţi de învăţare electronică) pentru studenţii dislexici;
- e-learning (posibilităţi de învăţare electronică) pentru cei care oferă suport studenţilor dislexici;
- o hartă conceptuală gratuită în varianta online în limba bosniacă, croată, engleză, maghiară, română şi slovacă;
- un sistem de reamintire gratuit, în variantă online, în limba bosniacă, croată, engleză, maghiară, română, sârbă şi slovacă;
- reglementări legale şi grile.

Mai multe informaţii: http://www.isheds.eu/index.php?Itemid=130
http://cata.centre.ubbcluj.ro/index.php/noutati/111-suportpentrustudentiidislexicidinbalcani



Joomla templates by a4joomla
eXTReMe Tracker