Susținerea proiectului ONLINE Masterat Management, consiliere şi asistenţă psihopedagogică în instituţiile incluzive
- LISTA cu programarea candidaților la specializarea Management, consiliere şi asistenţă psihopedagogică în instituţiile incluzive pentru susținerea proiectului de admitere va fi așată conform calendarului admiterii sesiunea septembrie 2024.
- DATA susținerii: 9 septembrie 2024, de la ora 14.
- Link de acces: Microsoft TEAMS (Vă rugăm să accesați link-ul și să vă introduceți numele și prenumele utilizat la înscriere, eventual și nr. legitimației de concurs)
- Informații: Fiecărui candidat îi sunt alocate 8 minute pentru susținerea proiectului și 2 minute pentru discuții/întrebări. Vă rugăm să vă încradați în timpul alocat.
- Recomandări: vă rugăm să fiți prezenți online cu cel puțin 115 de minute față de intervalul orar în care sunteți programat/ă.
CRITERII DE SELECȚIE - NIVEL MASTER
Specializarea Terapia limbajului şi audiologie educaţională (limba română, IF)
Criterii de selecție:
- 50 % media examenului de licență
- 50 % nota obținută la susținerea proiectului (online)
Examenul oral constă în susținerea unui proiect de cercetare sau de terapia limbajului și a comunicării centrat pe subdomeniile vizate de programul masteral. Proiectul se va prezenta online în ziua susținerii.
Criteriu de departajare pentru candidații cu medie egală pe ultimul loc
- Media examenului de licenţă
- Media examenului de bacalaureat
Specializarea Management, consiliere şi asistenţă psihopedagogică în instituţiile incluzive (limba română, IF)
Criterii de selecție:
- 50 % media examenului de licență
- 50 % nota obținută la susținerea proiectului (online)
Examenul oral constă în susținerea un proiect de cercetare / intervenție psihopedagogică centrat pe subdomeniile vizate de programul masteral. Proiectul se va prezenta online în ziua susținerii.
Criteriu de departajare pentru candidații cu medie egală pe ultimul loc
- Media examenului de licenţă
- Media examenului de bacalaureat
INFORMAȚII despre proiectul de admitere
Elaborarea unui proiect de cercetare cantitativă sau calitativă/referat (maxim 10 pagini) din tematica masteratului: management educațional, consiliere și asistență psihopedagogică, intervenții psihopedagogice pentru copiii și adolescenții cu și/sau fără dizabilități sau terapia limbajului și a comunicării.
Structura proiectului:
- Parte teoretică (studii relevante privind tematica de cercetare aleasă)
- Partea practică
- Obiective ale cercetării
- Ipoteze ale cercetării (cercetări cantitative) sau Întrebări ale cercetării (cercetări calitative)
- Participantii la studiu
- Instrumentar utilizat în cercetare (probe, teste)
- Procedură
- Rezultate anticipate
- Bibliografie
sau
Referat
- Va conține maxim 10 pagini, inclusiv titlul și bibliografia și va avea următoarea structură:
- Definirea conceptului / tema
- Teorii privind conceptul ales și studii relevante
- Exemple de intervenții și terapii (opțional)
- Concluzii
- Bibliografie
Bibliografie utilă în elaborarea proiectelor de cercetare/referatelor pentru cele două masterate
- Bersan, O.S., Dumitru, Al.I. (2023). Consilierea privind cariera, Iaşi: Polirom.
- Bodea Hațegan, C. (2016). Logopedia. Terapia tulburărilor de limbaj-Structuri deschise, București: Editura Trei.
- Haţegan, C. B. (2013). Tulburările de voce şi vorbire: evaluare şi intervenţie. Presa Universitară Clujeană.
- Ceobanu, C., Cucoș, C., Istrate, O., & Pânișoară, I. O. (2022). Educația digitală. Iași: Editura Polirom.
- Costea-Bărluțiu, C., Bălaș-Baconschi, C., & Hathazi, A. (2018). Romanian adaptation of the Ryff’s Psychological Well-Being Scale: Brief report of the factor structure and psychometric properties. Journal of Evidence-Based Psychotherapies, 18(1), 21-33.
- Cristina Costescu, Rosan Adrian & David Carmen (2023). Executive functions and emotion regulation in children with autism spectrum disorders, European Journal of Special Needs Education, DOI: 10.1080/08856257.2023.2215010
- Costescu, C. (2021). Abilităţi sociale în tulburarea din spectrul autismului. Evaluare și intervenții psihopedagogice, Iaşi: Polirom.
- Crișan, C. (2021). AAC. Noi abordări în stimularea limbajului și comunicării specifice Tulburării din Spectrul Autismului, Iaşi: Polirom.
- David, C., & Roşan, A. (2019). Intervenţii psihopedagogice în tulburările specifice de învăţare. Învăţăm FonoLogic–program structurat de antrenament al conştiinţei fonologice bazat pe dovezi ştiinţifice. Bucureşti, Polirom.
- David, C. și Roşan, A. (2017). Repere diagnostice bazate pe evidențe științifice în tulburările specifice de învățare, Ed. Limes & Argonaut, Cluj-Napoca - http://learnid.centre.ubbcluj.ro/resurse/2017_David_Rosan-Repere_diagnostice_in_TSI.pdf
- Feldman, D.R., Wendkos Olds, S., Papalia, E. D. (2010). Dezvoltarea umană, Ed. Trei, București
- Florean, I. S., Dobrean, A., Balazsi, R., Roșan, A., Păsărelu, C. R., Predescu, E., & Rad, F. (2023). Measurement Invariance of Alabama Parenting Questionnaire Across Age, Gender, Clinical Status, and Informant. Assessment, 30(3), 728–743. https://doi.org/10.1177/10731911211068178
- Gavreliuc, A. (2019). Psihologia socială și dinamica personalității: acumulări, sinteze, perspective. Iași: Polirom.
- Gavril, L., Roșan, A., & Szamosközi, Ș. (2021). The role of visual-spatial attention in reading development: A meta-analysis. Cognitive Neuropsychology, 38(6), 387-407.
- Gavril, L. (2019). Dislexia, simptome, cauze intervenție, ed. Test central
- Gherguț, A. (2023). Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice, Iași: Polirom
- Hathazi, A., & Roşan, A. (2019). Facilitating Factors and Barriers in Implementing Inclusive Education in Romania. Inclusion, Equity and Access for Individuals with Disabilities: Insights from Educators across World, 603-618.
- Opariuc-Dan, C., (2009). Statistică aplicată în științele socio-umane, Ed. ASCR, Cluj-Napoca
- Pădure, M. (2014). Stiluri de învăţare şi tehnologii de acces în contextul deficienţei de vedere, Cluj-Napoca: Presa Universitară Clujeană.
- Preda, V. (coord.) (1997) Probe de psihodiagnostic pentru evaluarea copiilor deficienti, UBB, Cluj-Napoca.
- Roşan, A. (2015). Psihopedagogie specială -Modele de evaluare şi intervenţie. Iaşi: Polirom.
- Roșan, A., (2013). Proceduri de screening ale psihopatiei în agresivitate în Iluţ, P (coord). În căutare de principii Epistemologie şi metodologie socială aplicată, Polirom: Iaşi, pag. 225-250;
- Rosan, A. (2009). Comportamentul violent-strategii de screening si interventie , Ed. Alma Mater, Cluj-Napoca
- Szentagotai-Tătar, A., & David, D. (2017). Tratat de psihologie pozitivă. Iaşi: Editura Polirom.
- Sava A. Florin (2013). Psihologia validată științific.Ghid practic de cercetare în psihologie, Ed. Polirom, Iași
- Schaffer, H. R. (2005). Introducere în psihologia copilului, Ed. ASCR, Cluj-Napoca.
- Vrasmas, T., Vrăsmaș,E. (2022). Pe drumul spre educația incluzivă în România. Contribuția rețelei RENINCO Bucuresti: Ed. Universitară
- http://www.aaidd.org
- http://learnid.centre.ubbcluj.ro/index.php/resurse
- http://www.schoolcounselor.org/
Notă: Orice altă sursă bibliografică care conține tematici relevante bazate pe evidențe științiifce poate fi utilizată pentru elaborarea proiectului de cercetare sau a referatului pentru admiterea la cele două masterate