Workshop "Reabilitarea auditiv-verbală la copiii cu vârste între 0 şi 5 ani"
În data de 12 noiembrie 2011, începând cu ora 9, se va desfăşura la sediul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Clădirea PEDAGOGICA, Str. Sindicatelor, nr. 7, Sala N. Mărgineanu (sala 12, etajul 1), work-shop-ul cu tema"Reabilitarea auditiv-verbală la copiii cu vârste între 0 şi 5 ani", organizat de firma Cochlear în colaborare cuCatedra de Psihopedagogie Specială şi Asociaţia Specialiştilor în Terapia Tulburărilor de Limbaj din România (ASTTLR). Mai multe informaţii aici. Programul poate fi consultat aici.
Eveniment susţinut de:
Workshop-ului "Reabilitarea auditiv-verbală la copiii cu vârste între 0 şi 5 ani. Valorificarea resurselor de reabilitare de la Cochlear – în diagnostic şi terapie."
9:30 - 10:00
Studiu privind competenţele necesare unui specialist debutant în terapia tulburărilor de limbaj, proiect Net-Ques
- Conf. univ. dr. Maria Anca – Catedra de Psihopedagogie Specială
- Lect. univ. dr. Carolina Haţegan – Catedra de Psihopedagogie Specială
NetQues (Reţea de standarde şi calitate a programelor de educaţie pentru specialişti în terapia limbajului) este un proiect european finanţat de Comisia Europeană sub egida programului de Învăţare Continuă- Erasmus. Reuneşte universităţi şi asociaţii profesionale din toate ţările Uniunii Europene care au programe pentru specializare în terapia tulburărilor de limbaj. Mai multe informaţii se găsesc la adresa http://www.netques.eu .
Unul dintre principalele obiective ale proiectului NetQues îl reprezintă realizarea unui studiu comparativ (urmând metodologia demersului de „tunning” profesional) privind relevanţa competenţelor specifice şi generale formate în cadrul programelor de terapia tulburărilor de limbaj în 31 de ţări europene. Din perspectiva terapiei tulburărilor de limbaj aceasta înseamnă realizarea unei descrieri exacte a cunoştinţelor, competenţelor şi abilităţilor necesare unui specialist în terapia tulburărilor de limbaj pentru a putea desfăşura o activitate eficientă şi independentă.
10:00 - 10:15
Resurse de reabilitare de la “Cochlear”
- Sönke Martin – Cochlear România
În cadrul Workshop-ului vor fi prezentate procesele de planificare şi evaluare care pot fi realizate prin aplicarea Scalelor Integrate de Dezvoltare. Scalele Integrate de Dezvoltare evidenţiază etapele de dezvoltare în diferitele arii precum limbajul receptiv şi expresiv, deprinderile de ascultare, vorbire, dezvoltare cognitivă şi comunicare socială.
10:15 - 11:15
Diagnostic şi terapie. Reabilitarea auditivă
- Viktorija McDonell - CEE Rehabilitation Manager la Cochlear Ltd.
Validitatea terapeutică a intervenţiei este realizată prin evaluare continuă şi diagnostic a progresului auditiv şi verbal al copilului. Bazate pe datele ştiinţifice ale psihologiei dezvoltării, scalele integrate contribuie la realizarea intervenţiei prin: a)stabilirea unui nivel iniţial de dezvoltare ca punct de referinţă, b) măsurarea comunicării funcţionale prin evaluarea continuă a comunicării într-un context semnificativ, c) maximizarea adecvată a informaţiei acustice, d) identificarea dificultăţilor şi implementarea strategiilor de intervenţie.
11:15 - 11:30 - Pauză de cafea
11:30 – 12:00
Obiective SMART (Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Timely)
- Andrew Kendrick - Global Rehabilitation Manager la Cochlear Ltd.
Obiectivele SMART permit realizarea diagnosticului în procesul de reabilitare, sprijină evidenţierea progresului realizat de către copil şi familie, asigurând astfel evaluarea continuă în toate ariile de învăţare. În eventualitatea unei stagnări, obiectivele SMART ajută specialistul în identificarea dificultăţilor şi implementarea intervenţiei adecvate în perioada imediat următoare.
12:00 – 12:15 - Pauză de cafea
12:15 – 13:15
Strategii pentru diagnostic şi terapie. Exemple din activitatea de terapeut
- Andrew Kendrick - Global Rehabilitation Manager la Cochlear Ltd.
Copiii cu deficienţă de auz au nevoie de o mai mare expunere la limbajul verbal oral cât mai devreme posibil. Limbajul, vorbirea, dezvoltarea cognitivă şi dimensiunea pragmatică a comunicării trebuie dezvoltate în acelaşi timp printr-un program sistematic de formare şi dezvoltare a deprinderilor de ascultare, ce respectă etapele de dezvoltare.
13:15 – 14:15 - Pauză de masă
14:15 – 15:15 - Prezentarea resurselor Cochlear
Viktorija McDonell & Andrew Kendrick
15:15 – 16:00 - Întrebări şi răspunsuri. Discuţii.
Formatori :
- Andrew Kendrick – Global Rehabilitation Manager la Cochlear Ltd.
- Viktorija McDonell – CEE Rehabilitation Manager la Cochlear Ltd.
Locatia:
Cluj-Napoca,
Clădirea PEDAGOGICA
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Str. Sindicatelor, nr. 7
Sala Al. Roşca (13), Et. 1
Cluj-Napoca
http://psihoped.ubbcluj.ro
conferinta.psihopedagogie [at] gmail.com
psihoped [at] psiedu.ubbcluj.ro
Eveniment susţinut de:
În colaborare cu:
Catedra de Psihopedagogie Specială
Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei
Universitatea ”Babeş-Bolyai” Cluj-Napoca
şi
A.S.T.T.L.R
Asociaţia Specialiştilor în Terapia Tulburărilor de Limbaj din Români
- 2011 - „Strategii specifice de intervenţie în contextul deficienţei multiple”
- 2011 - “Limba semnelor gestuale - punte de comunicare între surzi şi auzitori”
- 2010 - Conferinta Nationala "Psihopedagogia speciala - intre practica si cercetare. Disfunctii ale limbajului la copii si adulti. Evaluare si interventie"
- 2009 - Conferinta Nationala cu participare internationala "Psihopedagogia speciala - intre practica si cercetare"
- 2009 - "Conferinta Nationala Comunicare orala - comunicare gestuala. Complementaritate si diversitate"