CASN - Cursuri accesibile pentru studenții nevăzători
Proiectul a fost coordonat de Fundația Cartea Călătoare în parteneriat cu Departamentul de Psihopedagogie Specială
Obiectivele specifice proiectului au fost:
O1. Crearea a 6 centre de accesibilizare a informaţiilor în cadrul FCC şi în 5 universităţi care să producă cursuri şi cărţi accesibile pentru studenţii cu deficienţe de vedere.
O2. Achiziţionarea de echipamente şi softuri asistive pentru a ajuta 20 de studennti cu deficienţe de vedere.
O3. Acordarea de instruire în utilizare IT&C, asistenţă tehnică şi servicii de accesibilizare tuturor studenţilor cu deficienţe de vedere din cele 5 universităţi.
O4. Crearea unei biblioteci online care să cuprindă toate cursurile accesibilizate pentru studenţi.
Grupul ţintă a fost format din 50 de studenţi cu deficienţe de vedere care urmează cursurile celor 5 universităţi implicate în proiect.
Activităţile principale ale proiectului au constat în:
A1. Dotarea a 7 centre de accesibilizare cu câte o multi-funcţională A3 capabilă să scaneze şi să imprime cu caractere mari, computer si softuri asistive care să convertească imaginile cursurilor scanate în format electronic.
A2 Dotarea centrelor de accesibilizare din Cluj şi de la sediul FCC cu câte o imprimantă Braille.
A3 Acordarea de servicii de accesibilizare a cursurilor prin una din formele:
Format electronic, fişiere Word sau Daisy text;
Imprimare cu caractere mărite;
Imprimare în Braille.
A4. Acordarea de ajutor financiar studenţilor pentru achiziţionarea de echipamente asistive.
A5. Crearea bibliotecii online www.carteacalatoare.ro care va conţine cursuri accesibilizate în format Daisy text.
Locul de desfăşurare a proiectului:
Sediul FCC -Focşani Vrancea;
Universitatea Babeş Bolyai din Cluj;
Universitatea din Bucureşti;
Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi;
Universitatea din Oradea;
Universitatea de Vest din Timişoara.
(b) rezultatele proiectului
S-au înfiinţat la sediul FCC şi în sediile celor 5 universităţi partenere 7 centre de accesibilizare a cursurilor pentru studenţi.
50 de studenţi nevăzători au putut beneficia de serviciile noastre de accesibilizare a cursurilor;
În funcţie de gravitatea deficienţei şi marimea venitului familial, 17 studenţi au primit o sumă nerambursabilă şi una rambursabilă cu dobândă 0, pentru achiziţionarea de echipamente asistive care să-i ajute în procesul de instruire.
S-a creat biblioteca online CarteaCalatoare care va furniza gratuit cursuri gata accesibilizate pentru studenţii nevăzători din toate universităţile din România.
Proiectul rămâne deschis cu aceleaşi facilităţi şi servicii pentru viitorii studenţi nevăzători din cele 5 universităţi partenere.
(c) rolul organizaţiei şi gradul de implicare in proiect:
Fundaţia Cartea Călătoare a implementat acest proiect împreună cu:
Universitatea Babeş Bolyai din Cluj;
Universitatea din Bucureşti;
Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi;
Universitatea Oradea;
Universitatea de Vest din Timişoara;
(d) Costul proiectului 241 000 lei.
(e) Finantatorii proiectului:
Fundaţia Orange România a contribuit cu suma de 204 000 lei;
FCC a contribuit cu suma de 37 000 lei.
Imagini de la eveniment sunt disponibile pe facebook la adresa:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.524169930982652.1073741827.216450921754556&type=1
Asist. cercet. dr. Marian Pădure
Coordonator rețea CASN
Developing Socio-Emotional Abilities of Children with ASD through Human-Animal Interaction
Several studies on the therapy methods aiming at decreasing the social deficits of children with Autistic Spectrum Disorders (ASD) have recently emphasized the necessity of performing this type of interventions in close-to-real life situations with naturally occuring stimuli. Companion animals (dogs) not only provide this type of multisensory, natural stimulation, but the ASD children can better interact with animals than humans.
In this project, we aim to investigate whether the presence of a therapy animal positively affects not only the ASD children (Study 1), but also their relationship with the therapist, since it is known that a proper therapeutic relationship is a major determinant of the success of the therapeutic intervention (Study 2). These two studies will allow us to investigate the physiological mechanisms behind the effects of AAT on the psycho-social and emotional abilities of ASD children, by measuring in a non-invasive way two important indicators of the activation of the oxytocin system (salivary cortisol and heart rate).
The long-term objectives of the projects are:
(1) to establish a standard procedure of AAT insertion into standard therapeutic methods for ASD children (i.e. Social Story method) and
(2) to better understand the physiological mechanisms of the therapeutic effects of human-animal interactions on clinical population. These objectives will stimulate the development of a solid Research Center for the study of the human-animal interactions.
Title of the project: Psycho-social and physiological mechanisms of the effects of human-animal interaction on the socio-emotional abilities of autistic children
Type of the project: PN-II-RU-TE-3-2011-3-0080
Team members:
2013: Alina S. Rusu (director), Vlad Muresan (technical manager), Anamaria Roman (research assistant), Alexandra Gecea (research assistant), Vlad Vancia Pop (research assistant)
2012: Alina S. Rusu (director), Vlad Muresan (technical manager), Anamaria Roman (research assistant), Alexandra Gecea (research assistant), Vlad Vancia Pop (research assistant), Sebastian Pintea (Senior Researcher), Raluca Igna (Young Researcher), Ioana Ionicioiu (research assistant), Diana Nagy (research assistant).
humananimalforautism.wordpress.com/
https://humananimalforautism.wordpress.com